lördag 10 januari 2015

Min Alice inspirerade Rosenbuske

Tänkte visa lite hur det kan se ut när jag målar en bild i några steg. Först ut är min skiss där jag mest placerar ut var jag vill ha allt.
I nästa bild har det kommit till lite detaljer på rosorna och fler löv. Jag började att göra rosorna först i en mörk ton så att jag kunde bestämma hur de skulle se ut med en ljusare röd ton.
Här har allt börjat få mer liv och jag testar mig fram med färgerna för att se vad jag tycker fungerar. Jag provade att göra löven mer detaljrika, men tog senare bort det eftersom jag gillade mer när de var lite simplistiska.
Här blev det grönt och stammen fick lite mer detaljer. Jag gillar också att rosorna är både vita och röda eftersom de skall ha varit vita från början.
 Så här ser bilden ut nu. Jag har fortfarande en del kvar på övre halvan av busken med detaljarbete och lite annat, men snart kan jag börja koncentrera mig på att göra slutpillet. Rosen till höger har redan fått en liten droppe färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar