fredag 12 september 2014

I mitt kök



























I mitt kök målar jag oftast på mina skisser och teckningar och det är egentligen där allt kommer till
liv för första gången. Så jag tänkte att vi kunde ta oss en titt på vad för fint som gör mig sällskap här!


I fönstret har jag just nu världens finaste orkidéer som blommar. Jag har verkligen inte gröna fingrar och brukar för det mesta ta död på alla växter i min närhet, så nu är jag super glad över dessa.


Lite längre bort på fönsterbrädan finns den här bilden som jag gjorde för några år sedan men som har fått hängt med ett tag till. Den får mig på något sätt att tänka på hur jag var förut innan jag flyttade till Örebro. Den röda asken som har en korall ovanpå fick jag av min syster i julklapp som kommer ifrån Mapleton Drive.

På bordet har jag min allra finaste tallrik, som är för fin för att äta på, där jag ställer jag mina ljus. Älskar det här mönstret och färgerna och har flera koppar och små tallrikar i samma. Tallriken kommer från Iittala.

























Och i fönstret sitter en bild av min katt Nils-Erik och övervakar mig bredvid en fin kristall skål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar