onsdag 6 mars 2013

Hemma är där hjärtat är

För inte så länge sedan blev den här bilden äntligen klar. Det var en sådan där tavla som jag bara visste med en gång hur den skulle se ut. Som en tydlig lite rörig bild i huvudet. Jag brukar oftast ha ett hum om vad jag vill ha på tavlan, en liten idé, men med den här var det redan klappat och klart. Att jag behövde måla den också var ju nästan konstigt. Är den inte redan klar?!

Jag har tänkt mycket på det här med hem. Dels eftersom jag inte bor hemma längre och dels eftersom jag har flyttat runt här lite i Örebro. Det är inte själva hemmet som är hemmet utan själva personerna som bor i hemmet. Bara man har hjärtat med spelar det inte så stor roll i slutet vart man bor. Men ibland är det lite jobbigt när hjärtat finns på två ställen, då får man helt enkelt besöka båda ställena så ofta man kan.


Ovan är den första bilden som låg som inspiration till tavlan. Den är gjort på ett rist-papper, eller vad man kallar det? Det var svart från början och sedan använde jag en kniv för att skära fram det vita. Vissa detaljer är också målade med en vit penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar